Játszva 39 alkalommal.
A Prince of Persia nemcsak egy játék – egy korszak szimbóluma. A rotoszkópos animációval és valósághű mozgással rendelkező klasszikus 1989-ben forradalmasította a kalandjátékok világát. A célod egyszerű, de kegyetlen: 60 perc alatt kijutni a börtönből, túlélni a csapdákat, legyőzni Jaffar embereit, és megmenteni a hercegnőt.
Ez az igazi időversenyes, platformos akciójáték DOS a korszakból – pixelpontos ugrásokkal, pengeéles reflekszekkel, és legendás nosztalgiafaktorral!
Menekülj meg a labirintusból, kerüld el a halálos csapdákat, győzd le az őröket kardpárbajban, és juss el a palotába – mindezt 60 perc alatt!
Gomb | Funkció |
---|---|
← vagy → | Balra / jobbra mozgás |
↑ | Ugrás / Felmászás |
↓ | Lehajolás / Lemászás |
Shift | Óvatos járás (nem lépsz csapdára) |
Shift + irány | Óvatos mozgás oldalra |
Ctrl | Kard elővétel / védekezés / támadás |
Szóköz | Menü / szünet |
🎮 Kontroller támogatás is elérhető néhány emulációban.
📱 Mobilon is fut, de precíz irányítás miatt inkább billentyűzetet ajánlunk.
Amint kardot szerzel, a játékmenet dinamikusan vált harcra, ha őrrel találkozol.
Használd a Ctrl-t védekezéshez és támadáshoz.
Figyeld a testtartást és reakciókat – csak akkor támadj, amikor védtelen az ellenfél.
A védekezés és időzítés elengedhetetlen a túléléshez.
Tüskék, összeomló padlók, guillotine-ok, rejtett kapcsolók – minden sarkon veszély leselkedik.
Tükörvilág és árnyék-herceg is megnehezíti a küldetésed.
Szintenként zárt kapukat kell kinyitnod, legtöbbször rejtett nyomólapok segítségével.
Ne siess! Az idő szorít, de a sietség gyakran halálos.
Figyelj a hangokra! Egy reccsenés vagy kardcsapás előre jelezheti, mire számíthatsz.
Mielőtt ugrasz, nézz körül! A játék sok halált „jutalmaz” az elhamarkodott döntésekért.
Tanulj a hibákból. A próbálkozás a játék szerves része – néhány csapdát csak többszöri próbálkozással lehet megismerni.
🕐 Valóban 60 perc van?
Igen! A játékban valódi idő telik, és ha lejár az óra, a hercegnő meghal, és vége a játéknak.
💾 Lehet menteni?
Az eredeti DOS-változat nem engedi.
⚔️ Nehéz a játék?
Igen. De ez teszi időtálló klasszikussá – a próbálkozás, gyakorlás és sikerélmény aránya kiváló.
🔊 Van benne zene vagy hang?
Igen – egyszerű PC-hangszórós effektek, amelyek meglepően atmoszférikusak DOS-hoz képest.
🏰 Hány szint van?
13 pályát kell teljesítened – a végén egy epikus összecsapás Jaffar ellen vár rád.
A rotoszkópos animáció (élő szereplőről vett mozgás alapján készült) soha nem látott folyamatosságot és realizmust vitt a 2D játékokba.
A történet, időkorlát és szintdesign úttörő volt 1989-ben, és a játék hatása ma is érzékelhető – pl. az Assassin’s Creed sorozatban.
A játék Jordan Mechner filmrendezői látásmódjának köszönhetően cinematikus élmény lett – jóval a "cinematikus" játékok divatja előtt.